Un nou tratament in Ucraina

la maternitate

Ni s-a spus ca totul va fi in regula si i-am crezut. Apoi a aparut el pe lumea asta. Era mic si dragalas,  „cu trasaturi frumoase!”, cum spunea o matusica de-a lui, incantata de pometii rotunjori.  „Uite ce frumos ii sta in galben”, se minuna o alta matusica..

Era puiul nostru, Stefan Radulescu, mostenitorul, singurul de speta masculina din familie.. Era fiul nostru, pe care-l asteptasem atata timp intrebandu-ne cum va fi, daca va fi bine si cu cine va semana, …, intrebari pe care probabil toti parintii si le pun inainte de venirea puiutilor lor pe lume.

La cateva zile de la nastere

Insa atmosfera era trista, era apasata, tensionata, s-a nascut bolnav. Un picior intors, o manuta rasucita, un degetel mai micut, galbior la fata si plangea mult, foarte mult… Asta era prima zi. A doua zi ni se spunea de alta problemuta descoperita la el. In a cincea zi deja fiul nostru era complet malformat. Suna cumplit, dar asa ni se spunea. „Ce s-a intamplat? Au fost probleme la nastere?”, altceva nu auzeam din gura tuturor, a pediatrilor, chirurgilor, neurologilor, dermatologilor, oftalmologilor, alergologilor, cardiacilor, pana si a laborantilor. Pluteam. Mergeam cu copilul peste tot pe unde ni se spunea sa mergem. Eram in transa. Dupa o luna am aflat ca si creierasul avea disfunctii. Simteam ca o  luam razna. Nu stiam daca totul e adevarat sau nu. Am aflat ca nu e genetic. Am aflat ca poate muri oricand, chiar si noaptea in somn…  Deliram. Trei luni cu gandul asta, noaptea, ziua privindu-l cum se chinuia pe caldura de foc cu gipsurile pe piciorul stang si manuta dreapta. Baile erau un cosmar. Gipsul trebuia protejat cu punga, Stefanut plangea cat il tinea plamneii. Suferea cumplit saracutul. „Buni” era acolo mereu. Nu stiu ce-am fi facut fara ea, fara cei dragi, fara sfaturile si ajutorul lor.

Din a treia luna ne-a revenit speranta in suflet. Un medic bun, „omul potrivit la locul potrivit si la momentul oportun” ne-a redat speranta. „Copilul vostru nu va muri. Boala este stagnanta. Linistiti-va si puneti-va pe treaba daca vreti sa-l vedeti crescand frumos!”, ne-a spus cu toata convingerea dna doctor. Si a avut dreptate. Lucrurile se limpezeau din ce in ce mai mult. Bolile aveau leac sau puteau fi tinute sub control, Stefi incepea sa recupereze, noi sa ne revenim, sa vedem copilul cu alti ochi, sa-i impartasim dragostea noastra in locul fricii si al disperarii. Iar el simtea asta. Incet, incet am invatat toti trei cum sa luptam cu boala, unde sa mergem, ce sa facem. Multi oameni cu suflet ne-au ajutat, s-au rugat pt noi, ne-au sfatuit. Am facut ce am crezut ca-i mai bine pentru puiut. Am fost chiar si la tamaduitor, care ne-a dat vesti bune. Stefi va fi bine.  Dar trebuia sa facem tot ce ne sta in putinta pentru asta.

metoda Koziavkin

Am incercat in tara, am descoperit un centru de recuperare unde mergem si acum. Stefi progresa, dar progresa lent. Retardul psiho-motor era tot mai mare. Atunci am cautat si peste granita. Intamplarea a facut sa gasim un simplu post pe un forum, al unor parinti la fel de disperati ca si noi, care gasisera o clinica foarte buna in Ucraina. La inceput am fost reticenti, indaratnici, din cauza pretului, a distantei mari.. . Dar, discutand cu acei oameni minunati care postasera informatiile despre clinica, ne-am hotarat sa incercam si noi si am facut-o. nu ne-a parut rau deloc. Prima data a fost de incercare. S-au vazut progrese mari. A doua oara deja mergeam cu gandul sa venim acasa mult mai bine. Si asa a fost. Apropiatii au fost uluiti de progresele lui Stefanut. A treia oara deja Stefanut mergea… A fost apogeul. Nu credeam sa-l vedem mergand asa curand, la cat de „neagra” era situatia cu putin timp in urma. Dar mai erau de recuperat multe, asa ca am continuat si am mers si a patra oara. Pentru Stefi devenise o a doua casa Clinica din Ucraina. Pentru noi devenise „portita de iesire” spre sanatatea lui. Am incercat un alt tratament, pentru imbunatatirea intelectului, fizic recuperand peste asteptari.. E vorba de cel de la „Peto Institute” din Budapesta, Ungaria.  I se potriveste si acesta, dar nu ca cel din Ucraina.

Ne-a fost recomandat repetarea tratamentului ucrainian la fiecare 4-5 luni. A trecut mai bine de jumatate de an si n-am reusit sa ajungem inca. Anul trecut am ajuns doar o data, in iulie. Facem recuperare si aici, insa prin  intensitatea si eficacitatea celui de la Clinica din Ucraina Stefanut recupereaza dublu, poate chiar mai mult, decat aici.  In anul cand a recuperat cel mai mult, am fost de 3 ori si s-a vazut. Insa acela nu a fost un an de criza financiara. Da, lipsa banilor ne face sa stagnam, sa lasam indoiala sa se scurga iar in mintile si sufletele noastre de parinti. Oare vom putea continua tratamentele? Daca nu, Stefi va regresa? Speram ca nu si speram sa avem curand banutii pentru o alta terapie benefica fiului nostru. Caci ar fi pacat sa intrerupem acum un tratament care

SpiderWeb

i-ar putea reda curand copilaria. Simtim ca putin mai este si va fi si el puternic, iute si istet, asa cum ni l-am dorit de mic si cum speram sa-l avem intr-o zi… Ajutati-ne sa-l avem asa, daca nu pentru noi, macar pentru el, caci „are trasaturi frumoase” si „ii sta bine in galben”. Multumim din suflet!

Programarea la Clinica Internationala de Reabilitare din Truskavets, Ucraina este pentru data de 5 mai 2010.  Pretul tratamentului si al cazarii (cu masa inclusa) este de cca. 3500 euro, iar pentru drum ne-ar trebui 200 euro. Pana acum am reusit sa strangem 1000 euro. Facem apel la bunatatea dumneavoastra pentru restul de banuti. Macar o parte din ei. Va multumim si …

… Doamne Ajuta!

Puteti afla despre noi si pe http://ajutastefanut.bloging.ro/

factura si confirmarea clinicii

Lasă un răspuns

