Noi terapii benefice

Buna tuturor,

Pana la tratamentul din Ucraina am avut norocul sa beneficiem de doua noi terapii.  Tehnica Bowen si kinetoterapie „a la Kovacs”.

Dar sa le luam pe rand.

Prima a fost kinetoterapia cu Dl. Kovacs la „Clinica Sante Vie” din Racadau, Brasov.  De fapt,  sunt sot si sotie si lucreaza in colaborare cu aceasta clinica particulara.  Dna Kovacs cu adultii si Dl. Kovacs cu copiii, deci si cu Stefanut.  Si suntem incantati ca puiului nostru ii merge tot mai bine. Avem o luna si ceva de terapie cu Dl Kovacs si se vad imbunatatiri majore la echilibru, stare generala si mai ales la piciorul var-equin stang. Urca si coboara scarile mult mai increzator, aproape fara nici un sprijin. mersul i s-a imbunatatit, miscarea de rotatie in interior a piciorului  stang s-a redus vizibil. Parca tot corpul i s-a indreptat in timpul mersului. Alearga pe distante mai mari si cu mai mare viteza, fara sa mai cada. iar de curand a inceput sa sara singurel pe cele doua picioruse ale lui. Se desprinde putin de la sol, dar e un inceput!

Din cate am inteles, sotii Kovacs folosesc mai multe tehnici de recuperare, insa ce e important e ca le aplica individual, fiecarui caz in parte, in functie de necesitatile fiecaruia. In cazul nostru incepe cu exercitii pasive: manipulari ale piciorului var-equin, aplicandu-i cate putin terapia cu gheata pt tonifiere, apoi manipulare la mana dreapta, spastica, trece la exercitii active, pe mingie (f bune pentru echilibru si pt piciorus) si pe placa (si mai bune pt echilibru). La final urmareste mersul „piticului” si ce imbunatatiri se vad, cu sfaturi pentru acasa si pentru data viitoare. Personal imi place sa lucrez cu ei pentru ca primesc foarte multe sfaturi si indicatii pretioase despre cum sa continui sa il stimulez acasa pe Stefan, sfaturi despre ghetele si orteza ortopedice, cum sa le aplic sa fie bine, etc. Sedintele sunt de doua ori pe saptamana, contra cost, insa fiecare banut merita dat, caci deja se vad imbunatatiri majore pentru Stefanut.

Multumim familiei Kovacs si Nicoletei Salman, cea care ni i-a recomandat (pe nepotica Nicoletei au reusit sa o faca sa mearga in numai 6 luni de zile. Bravo lor!)

A doua terapie benefica ce a coincis cu cea a sotilor Kovacs este cea practicata de draga mea prietena Raluca Stancu, in Anglia.

http://www.bowentechniquesolihull.co.uk/5.html (aici gasiti marturia mea pe site-ul ei oficial)

Terapia Bowen este o terapie holistica, extrem de blanda insa cu o putere de vindecare foarte mare. E noninvaziva si se poate face direct pe pacient sau prin surogat (in cazul copiilor care nu colaboreaza).  In cazul nostru am stat si eu cu Stefanut si Ralu in camera, pentru ca cel mic sa colaboreze. A fost ok, iar rezultatele si mai ok!  In plus, a fost un cadou din partea Ralucai si ii multumim din suflet pentru asta. Vom lua legatura cu un terapeut Bowen din Brasov (dupa ce il gasim) sa ii continuam macar o data pe luna ceea ce Ralu a inceput. Caci Stefi e mai bine. Clar.

Timp de trei saptamani (caci atat a putut sta in tara), Ralu i-a aplicat lui Stefanut trei sedinte, cate una pe saptamana.  Prima zi dupa prima sedinta a fost critica. Se spune ca „trebuie sa fie rau ca sa poata fi apoi mai bine” si asa a fost. Nu ne-am inteles deloc in ziua aceea. Insa dupa doua zile Stefi s-a linistit si pana la urmatoarea sedinta a inceput sa faca lucruri noi, sa se concentreze mai bine, sa fie mai independent.  Dupa cea de-a doua si a treia sedinta, vizibil s-a imbunatatit concentrarea, atentia si comunicarea cu cei din jur. Miscarile fine (manuitul lingurei, a creionului, aranjarea pieselor de puzzle) s-au imbunatatit, crizele de furie s-au rarit si in locul lor a inceput sa „ceara” ce-si doreste (papa, apa, o anumita jucarie..). La scutec inca nu putem renunta, se pare ca tot nu vrea sa  coopereze in sensul asta, insa a invatat sa se abtina pana este dus la toaleta. Nu mereu, dar e un inceput.Lucrand cu profesionalism si rabdare, Raluca a reusit sa i-l apropie pe Stefanut de ea, s-a creat chiar o legatura destul de stransa intre cei doi. Cred ca si asta conteaza f mult.

Una peste alta, luna octombrie odata cu cele doua noi terapii ne-a adus progres! Pe plan psihic mai ales. Capatarea echilibrului si imbunatatirea starii generale datorita recuperarilor fizice (dl kovacs si Micul Print, unde continuam sa mergem de doua ori pe sapt), combinate cu cele trei sedinte de Bowen (si logopedia cu Dna Angela), au adus in viata si sanatatea lui Stefan o mai buna concentrare, incredere de sine si comunicare cu tot ce e in jurul lui.  Le multumim tuturor si va spunem ca Stefan e pe drumul cel bun…

6 thoughts on “Noi terapii benefice

  1. Draga Ionela,
    Si eu va multumesc pentru increderea care ati avut-o in mine si sansa de a il ajuta pe Stefanut. Este un copil minunat si merita tot ce e mai bun. Ma bucur enorm de mult sa aud ca si dupa plecarea mea, lucruriile continua sa evolueze. Multa sanatate si tinem legatura.Cu drag Raluca

  2. buna!mult succes cu Stefanut,ne cunoastem de la clinica SANTE VIE,vin si eu cu fetita mea Lorena la d-na Kovacs,si intradevar sunt niste oameni extraordinari cu carte si dornici sa ajute pe cei neputinciosi.De cand am inceput terapia la ei se vad rezultate uimitoare
    SANATATE si bafta in tot ce luptati pt Stefanut!!!

  3. Draga Ionela, tot Nicoleta sunt cu Stefanutul meu (ti-am scris si legat de Ukraina), am vrut sa-ti spun ca daca ai ocazia sa vii in Bucuresti te invat eu terapia Bowtech pentru puiut (eu am invatat si ii fac singura, saptamanal, pentru ca asa la o luna e prea mare distanta), iar legat de kineto Kovacs poti intreba te rog daca in Bucuresti stie cineva sa faca? Merci si va pupam! Multa sanatate!
    P.S. Stefi al nostru e cam invers decat al vostru. Adica vorbeste si e bine psihic, dar e foarte spastic si nu merge nici macar in 4 labute ( e lemn, desi lucraaaaam).

    • Draga Nicoleta, iti multumesc pentru intentia de a ma invata Bowtech.Sanatate Stefanutului vostru si bafta cu recuperarea. Nu stiu cand am drum prin bucuresti, insa daca vreodata vrei sa vi la munte, sa imi spui si va cazez la mine, astfel putem faca si mai usor lectia de Bowtech. Daca ajung eu in bucuresti te contactez. Merci inca o data. Cat despre fam kovacs, chiar diseara avem programare cu ei deci voi intreba ce m-ai rugat.
      Mai multe o sa primesti pe email. Inca o data, merci si sanatate multa!

      • Ti-am scris si un mail, abia apoi am vazut raspunsul de aici. Multumesc pentru invitatie si astept vesti despre kineto Kovacs. Cu mult drag, va asteptam si noi daca ajungeti in Bucuresti. Si voua multa sanatate si Maicuta Domnului sa va calauzeasca! Tinem legatura.

  4. aaa! uite-l si pe Stefi al nostru: http://razadesoarestefi.blogspot.com/
    (nu am mai postat de mult, desi am avut de povestit o gramada de chestii, dar am fost raciti si nici nu am avut chef; promit sa mai postez poze cu Stefi operat de strabism – ca e f. frumos cu ochisorii cei noi, cu serbarea la care a fost Mos Craciun si a avut un rol frumos etc.)

Lasă un răspuns

