Piciorus stang.. drept! :)

Va salut, .. si va spun cu mana pe inima ca mi-a luat muult sa scriu vestea asta „cat mai repede”. A fost si timpul lipsa, dar si emotiile si bucuria de a-i vedea piciorusul stang al lui Stefan…  vindecat, drept! Imi vine sa topai si sa multumesc cerului pentru asta, insa ceva ma retine. Senzatia ca inca nu s-a terminat. Mi-e frica sa ma bucur, ca „poate ma trezesc”. De aproape 5 ani facem recuperare pentru piciior (Vojta, Bobath, masaj, hidroterapie, ghipsari, ghete ortopedice si orteze de nu le mai stiu numarul…etc..) si acum, in doar doua luni de zile s-a vindecat si indreptat atat de bine!  Incredibil…. si de laudat cei ce au reusit! In primul rand, traiasca Google, caci fara el nu am fi aflat ca se practica metoda Ponsetti si in Romania si nici datele d-lui doctor, apoi multumiri domnului doctor Dan Cosma si asistentilor de la Spitalul de Recuperare din Cluj. Sunteti minunati si atat de dedicati muncii voastre. Felicitari!  Datorita bunicilor cu grija si atentia lor deosebita pentru Stefan, am reusit sa trecem astea doua luni mai usor, asa ca le multumim din suflet. La fel si fratilor, cumnatilor care ne-au dus la Cluj cand a fost nevoie, multumim celor ce ne-au inteles si au fost alaturi de noi in perioada asta  si nu in ultimul rand lauda lui Stefanut, caci a suportat „greutatea” si a fost atat de curajos, si mai este inca! Bravo!

Trecand peste „sentimentalisme”, iata ca am scapat in sfarsit de „greutate”. Atat de cea a ghipsului cat si de prima parte a metodei Ponsetti de corectie a piciorului var-equin. Intr-adevar, nu s-a terminat tratametnul…, mai urmeaza o parte, in care ambele picioruse vor fi imobilizate cel putin 14 ore din 24 (noaptea continuu si obligatoriu si ziua macar 6 ore) in doua orteze Dennis-Brown.  Practic,  nu sunt chiar orteze Dennis-Brown, ci o improvizatie facuta de domnul doctor din doua orteze fixe prinse cu o bara intre ele. Rolul lor e de a tine piciorul proaspat vindecat in pozitita corecta, iar asta e posibil doar folosind si celalalt piciorus ca punct de sprijin. Ortezele sunt ele insele inclinate cu varful spre exterior, apoi prinse in 3 suruburi de bara respectiva. O treaba f desteapta. Deci, vom fi si „noi” destepti si le vom purta, exact dupa instructiunile doctorului.

Caci domnul doctor i-a corectat piciorusul si acum Stefanut va putea merge si alerga corect, va putea in sfarsit sa stea „ciucica”, va putea urca scarile mai lesne, va putea (sper eu cat de curand) sa sara si sa topaie pe picioarele lui! Piciorul stramb congenital a fost o piedica pentru el si astfel recuperarea a fost mult ingreunata pana acum. Se vede in poza de aici  pozitia in care l-a avut pana acum 2 luni (poza din stg) si cea de azi, corecta (poza din dr). Inca nu poate merge sau se sprijini pe piciorus, insa ne-a asigurat medicul ca in 10 zile o sa il simta iar si o sa il poata folosi. Dealtfel, cam peste doua saptamani vom putea incepe recuperarea prin gimnastica si asta il va ajuta si mai mult. Deocamdata, am creat un „orar” zilnic cand punem si scoatem „ghetutele”, in functie de necesitatile lui Stefan, iar noaptea ne straduim sa ne adaptam pozitiilor ciudate (si incomode) de somn😀 Insa, decat sa ne adaptam pozitiilor ciudate de mers, datorate piciorului stramb, stim ca astea de acum sunt cu un folos si pe perioada scurta. Vom scapa noi si de ele..

Iar voi mamicilor si taticilor cu copilasi cu piciorus stramb congenital (de orice tip), mergeti la Spitalul de recuperare din Cluj, la dl. dr Dan Cosma si vindecati-va puiutii. Si asta cat mai din timp posibil! Merita si este spre binele tuturor. Doamne Ajuta!

47 thoughts on “Piciorus stang.. drept! :)

  1. Hey Onu!
    Ce veste buna!Mi-ai luminat ziua!
    Felicitari!Chiar daca a fost greu,a meritat!

    Abia astept sa-l vad!:)

    Va pupacim de 10 ori,
    Lari si restul fam. Vasile!

  2. Bravo, bravo, bravoooo!
    V-am urmarit si ne bucuram ca s-a terminat cu ghipsul si mai ales ca piciorusul e ok!
    Doamne ajuta in continuare!
    Multa sanatate!
    Si…multe pupici!
    Stefi si Nico.

  3. Salutari de la Cluj.
    Ma bucur enorm ca ati reusit ! Dr.Dan Cosma e un medic excelent, cu o rabdare de milioane, dedicat „copiilor lui” ,un adevarat profesionist !
    Si baiatul meu s-a nascut cu ambele picioare strambe( picior stramb congenital). Acum are 11 luni si umbla singur. Iar pentru asta trebuie sa-i multumesc domnului doctor! Am trecut si noi prin gipsuri muuulte,schimbate saptamanal, tenotomie, orteze purtate 23 din 24 . Acum le purtam noaptea , ziua- cand doarme.
    Sanatate multa tuturor!
    Anna

    • In primul rand sanatate multa si voua! Aud doar lucruri bune despre Dl. Dr Cosma si asta ma bucura. Sunt impresionata de reusitele voastre. Noi suntem la a treia luna de tratament (Stefan are 5 ani) si am ajuns la stadiul de a purta ortezele noaptea si ziua cand doarme. Piciorul inca mai are o inclinatie spre interior, insa este secundar neurologic si trebuie lucrat mult cu el in sensul sa inteleaga Stefan cu timpul sa nu-l mai duca in pozitia vicioasa. Insa mobilitatea, pozitia in repaus, sunt excelente. E un picior drept. Va pupam de la Brasov si multa straduinta in continuare. Merita!

      • buna ziua,

        pe Dl. Dr. Cosma Dan il gasiti la SPitalul de Recuperare Cluj. Pentru programare va pot da nr de telefon pe email. Asadar verificati emailul. Va doresc sanatate si multumim de vizita!
        Stefania

      • Buna ziua, ati putea sa imi trimiteti pe mail si mie nr de telefon al dr Cosma? Tot incerc sa dau de el pe un nr de fix de la spital insa nu raspunde nimeni, deja de o saptamana tot incerc… Multumesc mult! Doamne, ajuta!

      • ionela te ror frumos as avea mare nevoie de nr tel al lui dr dan cosma am un baietel de 3ani si jumate si vreau sa-l vada dn doctor

      • Ionela, am un baietel de 10 luni care a fost diagnosticat cu luxatie congenitala de genunchi… Cum pot lua legatura cu dr Cosma???

      • Buna Valentin,
        pe domnul dr. Cosma il puteti gasi la Spitalul de Recuperare din Cluj,
        email, telefon le aveti pe mail.
        De curand am avut si noi operatie de fixare rotula la piciorusul stang a lui Stefan, a fost reusita, acum Stefan e si recuperat, e ok.
        Asta pentru incurajare😉

        Sanatate micutului si voua totodata. Multa bafta acolo.

  4. Multumesc foarte mult. Sa aveti parte de mult noroc si de mult bine! O sa revin cu detalii . Multa sanatate va doresc.

    • stefi77 in ce consta operatia de fixare rotula? medicul ortoped care mi-a indicat sa il caut pe dr. Cosma imi zicea ca e vorba de o operatie, dar nu mi-a dat detalii. se face laparoscopic, se face incizie normala? e nevoie de internare in spital? alte date care le consideri necesare…

      • valentin, fixarea rotulei a fost facuta sub anestezie generala, 4-5 zile de spitalizare, aplicat ghips pana sus pe membrul operat timp de 6 saptamani, apoi recperarea…
        Ni s-a explicat ca s-au interschimbat 2 tendoane, cel din stanga rotulei fiind prea strans, a fost pus in locul celui din exterior, care era la lejer. Astgfel rotula a fost prinsa foarte bine si sta la locul ei. Trebuie precizat ca piciorusul stang al lui Stefan este var-equin, iar rotula era mai putin dezvoltata (mai mica si rotunjita decat cea din dr), astfel a fot adaptata operatia pentru cazul lui.
        O sa va explice domnul doctor la primul control exact in ce va consta operatia (daca va fi cazul).
        Sanatate si sa auzim de bine!

  5. Buna..as avea si eu nevoie de nr d-lui Cosma..imi puteti trimite si mie email la happyramonel@yahoo.com ? Am un baietel de 6 luni si i s-a pus diagnosticul de displazie de sold..dar as dori sa il vada si un alt dr, iar de dr Cosma am auzit doar lucruri bune.. va multumesc

  6. Buna ziua! Va rog daca sunteti draguta trimiteti-mi si mie datele de contact ale dlui Dr. Cosma.Am nevoie de un consult pt baietelul meu de 2 ani care sufera de displazie de sold bilaterala,mai accentuata pe partea stanga.Plus talus valgus la ambele picioruse.Va multumesc mult!

  7. Buna ziua. v-as fi foarte recunoscatoare daca mi-ati impartasi si mie datele de contact ale domnului doctor. suntem din Republica Moldova si pina acum avem unele progrese, dar copilasul care are 3 ani jumatate inca merge foarte greu. va multumesc anticipat. Sanatate
    email: irince17f@yahoo.com

  8. buna ziua .din cate am citit acest domn doctor Dan Cosma de la Spitalul de Recuperare din Cluj face minuni. Am un baietel de 1 an si 2 luni si ne chinuim de tot atata vreme sa remediem aseasta afectiune care se numeste tal valg bilateral. Imi puteti lasa numarul de telefon al domnului doctor Cosma?

  9. Buna.Va rog din suflet sa-mi trimiteti si mie un email cu datele domnului doctor.si as mai avea o intrebare : ati stat internati in cele doua luni? Ca si noi trebuie sa mergem la dl dr si sa stim, sa fim pregatiti.Multumesc

  10. Buna seara.Va rog din suflet sa imi trimiteti si mie un email la alyssia_m88@yahoo.com cu datele de contact ale dnlui Dr Cosma si sa va rog sa imi spuneti daca pt varus equin ati stat 2 luni internati.pt ca si noi trebuie sa ajungem la Cluj ai sa mergem pregatiti daca e vb de internare.Multumesc

    • Buna dimineata,

      pentru piciorul var equin am fost ambulatoriu, la sala de gipsari a dlui doctor, nu am stat internati deloc, dimineata ajungeam si pe la pranz plecam spre Brasov cu piciorusul fixat in pozitie, in ghips. Am facut mai multe drumuri Bv-Cluj, pana pozitia piciorusului a ajuns la cat mai aproape de normal. A urmat o incizie la tendonul lui Ahile, pt care am fost doar o zi in spital, a fost cu anestezie partiala, nimic complicat… Emailul dlui dr il aveti pe emailul dvs. Multa sanatate si pentru mai multe detalii sunati-ma.

      • Buna, imi puteti trimite numarul domnului dr. Cosma? Multa sanatate va doresc, multumesc!

  11. Buna, maine dimineata trebuie sa il caut pe d-l dr. Cosma Dan pentru o urgenta (un baietel de 13 ani) !!! Ma poate ajuta cineva cu numarul dansului?

  12. As dori sa i-au legatura cu d-l dr. Cosma Dan in legatura cu nepotelul meu de 5 luni care are o problema la umar. Daca se poate sa- mi trimiteti pe e-mail datele de contact pentru ca de o saptamana incerc sa fac programare la Spital si nimeni nu raspunde la telefon!!!
    Adresa de e-mail: cician_famyly@yahoo.com
    Va multumesc!

  13. Buna ziua!

    Imi cer scuze de deranj, va rog din suflet sa ma ajutati si pe mine cu datele de contact ale dlui dr. Cosma.

    Va multumesc mult!
    Laura Mirea

Lasă un răspuns

