From Ukraina, with love!

…parafrazand celebrul roman cu James Bond, va transmitem astfel salutarile noastre de aici, din Ucraina.

Ieri am reusit sa descarcam o parte din pozele de pana acum (fiind singura zi libera, fara proceduri) si sa le uploadam aici:

http://family.webshots.com/album/582507756omqIEG

 

am updatat si ghidul de ajungere la aceasta clinica din truskavets:

„ghidul de ajungere la clinica din Truskavets- Ucraina”

Iar acum punem si ceva text pe langa ele, ca sa aveti o „vedere de ansamblu” despre ce face Stefanut aici.

Multa multa munca are de tras micutul, incepand cu 8:15 la masajul facial, continuand imediat dupa, adica la 8:30 cu gimnastica, unde Kolea isi face foarte bine treaba, timp de jumatate de ora intensiv, in fiecare zi alta metoda (ba pe mingea maaare, ba pe cilindrul special, ba verticalizare, spiderweb sau direct pe saltea). Urmeaza o pauza scurta dupa care timp de 12 minute este sucit si rasucit in mainile lui Boris, un tip la vreo 1,90 m si foarte hotarat sa ne faca bine copilasul. Aici am sa fac o paranteza spunandu-va ca join therapy este o procedura pe care DOAR aici am intalnit-o, este o metoda de stimulare si masare a tuturor incheieturilor corpului, aici incluzandu-se si cele de-a lungul coloanei, de la sold, umeri..), iar cele 12 minute sunt mai mult decat suficiente,dat fiind intensitatea cu care se lucreaza. Tati o sa filmeze o astfel de procedura, si o sa incercam sa o postam aici. Este una din procedurile fundamentale , care a dat foarte bune rezultate la Stefanut.Iar astazi am primit o veste buna de la Boris. Piciorusul stang var-equin este mult mai bine fata de data trecuta (nov. 2010) si spasticitatea s-a redus simtitor prin metoda Ponsetti pe care am folosit-o. Multumim, Dr. Cosma din Cluj!

Dar stati ca abia am inceput programul, care program a fost structurat foarte bine data asta caci toate procedurile active ce presupun mult efort au fost puse dimineata, iar cele relaxante spre sfarsitul programului. Astfel, dupa join si o pauza de 30 minute, Stefanut invata sa mearga frumos (inainte, cu spatele si lateral) pe banda electrica, sub indrumarea terapeutei extrem de insistente. Cu un bat in dreptul gleznelor, il stimuleaza pe micut sa ridice picioarele ca sa poata sari batul, spunand intr-una „sus piciorul, sus!” Mi s-a acrit mie de cat „sus” am auzit, insa e bine, e foarte bine asa.  Urmatoarea procedura si cea mai importanta, masajul. Tot corpusorul este relaxat timp de aproape o ora, insa cu mici pauze in care vin pe rand doctorul fiecarui pacient si echipa de doi profesori care „executa” in doi timpi si trei miscari corectia mecanica a coloanei. Doctorul Bogdan ii face lui Stefanut un fel de reflexoterapie cu un aparat special, in anumite puncte ale corpului (de ex. l-am rugat sa stimuleze si partea de auz si cea responsabila cu nervii).  Nu intram in detalii medicale, atat spunem despre corectia mecanica: este cheia metodei Kozyavkin. Doar 3 profesori o stiu „executa”, din cat am putut noi observa, iar unul din cei 3 este chiar prof. dr. Kozyavkin, erou national aici si fondatorul clinicii.

Revenind la masaj, nici de data asta nu avem „liniste” cu bucatile de bee-wax pe care Ana i le infasoara lui Stefan pe picioare si pe maini, caci ii plac la fel de mult ca de fiecare data si chiar vrea sa si le aplice singur sau sa le ia in camera cu el. Binenteles ca nu are voie asta, si-atunci cautam solutii. Astazi Ana s-a jucat putin cu el. Cand am intrat sa il luam (caci noi stam afara din cabinet, astfel lucreaza mult mai bine), amandoi erau cu gurile pan’ la urechi si ne-au pus sa desfacem bucata de bee-wax. Ce-am descoperit.. calutul de jucarie al lui Stefan infofolit cu totul in ceara si apoi in cearceaf. Cum l-am descoperit s-a auzit „surprizaaa!” si Stefanut batand energic din palme.  Foarte dragut! Terapeut se face…  dar pana atunci mai are de tras, „uriasul”!

O noua procedura i-a fost introdusa de data asta, computer game. Pana acum a fost prea mic pentru asa ceva, insa acum am sperat sa fie apt, dar  se pare ca inca nu are mintea suficient de „coapta” pentru asta😦 din pacate, caci ne cam luptam cu el sa inteleaga coordonarea mana – mouse – ecran – eroul de pe ecran e el. Dar insistam, deocamdata l-a convins tati sa stea acolo si sa dea de maneta, in timp ce il „alimenteaza” cu bombonele. Vom vedea pana la sfarsitul perioadei ce si cat prinde.

Mai sunt 6 zile (5 fara asta de azi) si de cooperat coopereaza, desi avem multa, multa munca de lamurire cu el. Mai ales la bicicleta mecanica, luminoterapie si vibromasaj, proceduri de cate 12 minute fiecare, bicicleta fiind ceva mai activa, celelalte doua plictisindu-l de numa-numa..

Cand se face ora 13:15 terminam terapia si suntem liberi pana a doua zi. E timpul de masa, somnicul de pranz si-apoi in functie de vreme, joaca la locul de joaca din curte sau calarie pe caluti, ori daca e frig rau sau ploua, ne amuzam, relaxam, socializam mai ales, in sala mare de la parter.  E dotata cu mese, barulet, fotolii, un TV urias, un acvariu urias, vreo 4 jocuri de „fotbal de mana” si cel mai important, un mare loc de joaca cu muulte forme din burete si musama, ce pot fi manipulate in fel si chip de micuti. Aici ne intalnim cu cele 3 familii de romani care sunt cazati in clinica, mai schimbam impresii, emailuri, copii😀, ne mai tragem in poze, radem, glumim, ne jucam. Se intampla chiar sa se creeze o atmosfera de gradi cu ceilalti copii ucraenieni sau de alte natii si atunci este superb de observat cum pot diparea limitele de orice fel, lasand loc jocului si bunei dispozitii. Copii care se tarasc efectiv, altii care merg de-a busilea, altii care abia pot merge pe picioarele lor, toti se aduna si uita in momentele alea de neputinta lor, incercand sa faca fata jocului, sa fie primii la „plimbarea cu salteaua” sau in trenuletul improvizat din acei bureti in musama. Luam copilasii altora la „plimbat” sau ii mangaiem cand se mai lovesc si mami lor nu e in preajma,  la fel il lasam si pe Stefanut al nostru cu altii, vrand nevrand, in cele 2 saptamani aici, ajungi sa devi o mare familie unita, cu multi copilasi nevoiasi, dar luptatori…

Dar cel mai important aici este respectul, seriozitatea si punctualitatea. Efectiv te simti tratat cu respect.Peste tot se zambeste, peste tot sunt amabili. Au rabdare cu copii, si fiecare terapeut incearca sa-si duca la bun sfarsit exercitiul. Iar pacientul este pe primul loc,desi toti terapeutii au telefoane mobile, niciodata nu am auzit sa-i sune vreunuia telefonul in timpul exercitiului.Timpul pe care copilul tau il are alocat pentru un exercitiu, este folosit doar ptr. acel exercitiu….. Aici chiar ne-a impresionat faptul ca doctorul Bogdan era intr-o comisie de medici cu care mergea din cabinet in cabinet pentru a cunoaste problemele fiecarui copilas, iar noi l-am rugat sa-l consulte putin pe Stefan ca era racit. Ne-am gandit ca o sa zica ok si cand va veni cu aparatul la el il va consulta. Insa nu a fost asa, a abandonat grupul si a ramas la Stefanut pana a reusit sa afle ce are, ne-a luat deoparte si ne-a sfatuit ce medicament  sa cumparam, a rugat asistenta sa ii curete gatul si abia dupa aceea a plecat sa prinda comisia din urma.  Sincer, cu asta chiar nu suntem obisnuiti..

Inca o chestie ce ne-a lasat masca si care tine de seriozitatea clinicii a fost treaba cu o poza uitata de noi aici acum mai bine de 1 an, la ultimul tratament, pe care ei au pastrat-o si ne-au adus-o acum in camera. Pentru noi poza are valoare sentimentala si spirituala, as spune, caci il reprezinta pe parintele Arsenie iar poza e daruita de strabunica lui Stefanut pt a-l ocroti. Insa pt ei era doar o veche poza cu un mos in ea, lipita cu scotch si ponosita rau. Sincer, daca am fi uitat-o in orice institutie romaneasca (no ofense fratilor!) n-am mai fi vazut-o inapoi. Respect!

..si-acum inchei ca e tarziu si maine e iar o zi grea..

..somn usor si toate bune. vom reveni..

6 thoughts on “From Ukraina, with love!

  1. Sa citesc mi-a fost mult, dar sa traiesc asa ceva.
    Multi poate nu ne dam seama, dar durerea mare nu o simte Stefanut, o simt parintii in sufletul lor.
    Felicitari pt progrese si fiti cat mai puternici, ca aveti nevoie.

    • Multumim, prietene adevarat! Trecem peste durere, ne incuiem in baie 5 min si plangem (ca pt mai mult nu e timp) apoi mergem mai departe.. important e sa ne vedem bine copilul si sa-l auzim vorbind asa cum trebuie.
      Puternici suntem, caci in bagajele de Ucraina am avut si doua borcane de miere😉 energizant si mierea de mana care ne-a mentinut pe toti 3 sanatosi. Ne-ai facut mult bine, iar noi iti dorim inzecit inapoi. Salutari campionului de la Stefanut!

  2. Este mult prea frumos ce povestiti voi acolo…asta pentru ca acolo se plateste atat de mult, de aceea si sunteti asa respectati si locurile sunt minunate…auzi..calarie…kinetoterapeutul se ocupa numai de un pacient…pai astea pentru noi, celalante mamici de copilasi defavorizati, e un vis care nu se va implini niciodata..noi mergem cu trimiterile, de la medici de familie,in mana la orice centru de recuperare din tara…unde auzim ca e gratis..bineintelesnu se compara cu ucraina nu?:)😦..vino la techirghiol sa vezi mamicile cate patru intr-un salon micut , cu tot cu copiii lor..fara nici o priza sa ti poti incarca macar telefonul numai vb de tv…sau altceva, sau budimex sau oradea..etc…inghesuiala, umilinta, mizerie…si ce e cel mai grav..iti pierzi speranta incet incet

    • Draga Iuliana, calaria este inafara clinicii, sunt localnici veniti cu cai pentru a plimba copiii. Chiar si la noi, nu e nevoie de bani multi sa pui un copil calare, dca ai o ruda cu un cal si tu te poti urca cu el si sa calariti. Ajuta mult chiar si numai contactul cu calul, plus miscarea respectiva.
      Am fost si la 1 Mai, stim cum este si de-aceea am cautat ceva mai bun si singuri am facut blogul si ne-am „mediatizat”. Stiu cum e sa umbli cu trimiteri, la fel ca si voi avem dosar gros cu acte medicale, insa daca vezi dincolo de umilinta asta si te apuci sa-ti faci tu dreptate si cu ceva efort sa iti faci drumul tau pentru a-l ajuta pe micut/a, vei reusi! Daca vrei sa vorbim, adresa mea e: stefi77@gmail.com. Sanatate multa si Sarbatori fericite!

      • Multumesc frumos ca mi-ai raspuns.n-am vrut sa te supar dar intr-adevar , frustarile au dat pe dinafara…am umblat si eu foarte mult pentru baietelul meu, am incercat si eu din rasputeri sa-l fac cat de cat public , cazul, nu vroiam bani ci doar medici buni, doar o sansa sa-l vada un medic bun care sa nu-mi vorbeasca mereu superior si fara sa-mi explice diagnosticele , pe care ma chinuiam sa le memorez si sa caut apoi repede pe google k nu stateau ei sa-mi explice pe larg si in termenii mei…ce sa zic? Mam saturat de atata umilinta, atata suferinta cand il privesc in ochisorii lui vioi si frumosi si stiu k eu nu voi putea niciodata sa-i ofer o viata cat de cat normala,, o copilarie frumoasa…si lam dorit atat de mult…numai cred nimic..in nimeni..sunt suparata pe dumnezeu si pe viata…scuza-ma ca mi-am varsat oful asa deodata, scuza-ma inca o data, nu vreau sa jignesc pe nimeni, cu atat mai mult pe tine care ai un copilas ca al meu.iti doresc multa sanatate si familiei tale.sarbatori fericite.pentru mine numai exista sarbatori de patru ani.

  3. Iulia, putem vedea undeva detalii, poze, etc cu si despre recuperarea copilasului tau? Te rog sa imi pui pe email sau sa postezi aici, fiind Sarbatorile, poate se gaseste ceva ajutor pt voi.
    Sarbatori cat mai linistite si sper sa iti recapeti increderea si speranta in Dumnezeu si viata. E greu, clachez si eu de multe ori, dar imi spun mereu ca daca eu nu ma pot ajuta sa-l pot ajuta pe Stefan, nimeni nu poate, indiferent cat si ce mi-ar darui. Forta e inlauntrul nostru, al mamelor, sa le oferim o viata atat de frumoasa pe cat putem noi sa le oferim. Insa, sa stim ca am facut tot pt a le oferi o copilarie frumoasa in felul ei. Ca nu va fi niciodata ca a celorlalti copii .. sa le zicem sanatosi, stim amandoua asta, insa frumos poate fi si pentru ei.
    Uite aici povestea unui om fara maini si picioare, care a ajuns si celebru si fericit in viata:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/nick-vujicic-un-om-fericit-fara-maini-fara-picioare-922696.html

Lasă un răspuns

